Alla inlägg under september 2009

Av Therese - 29 september 2009 21:13

Igår var jag till barnmorskan på efterkontroll. Vi gick igenom min förlossningsjournal och hon förklarade vad som menades med allt. Men inget som jag inte redan visste typ men skön att man gör det ifall att. Fick en ny tid den 21a för att sätta in en ny p-stav! Var nöjd med den innan så nu vill jag sätta in en ny!


När jag var klar där åkte vi och köpte kattsand. Vi prövade med en annan billigare kattsand mmen det funkar inget bra. Jag tyckte det luktade på en gång men den kattsanden vi har nu e helt underbar och sen e den dryg så vi spar nog inget på den billigare då de gick åt mer!


När vi kom hem gjorde jag stuvade makaroner och till det åt vi korv! Efter maten gick jag och barnen ut och Tuva och melissa fick leka! De hade kul och klättrade i träd och gungade. När vi skulle gå in blev Tuva hysterisk hon ville inte. Men jag var tvungen dels för att Filippa ville ha mat o sen för att jag skulle ner i källaren och ta upp vinterkläder. Tuva lugnade ner sig och vi hämtade kläderna som hon fick prova. Hon kunde ha nästan allt hon hade förra vintern men det e ett tag kvar så vi får se. Hona kanske växer massor hehe.


Idag gick jag med Tuva till dagis och sen gick jag hem och vi sov alla tre till halv tolv tror jag klockan blev. Då gick jag upp och betalade räkningar USCH! Filippa låg kvar och pratade glatt, en stund iaf sen tröttnade hon. Då kom rikard o la sig och pratade med henne.


Vi hämtade Tuva på dagis och sen åkte vi en sväng till Lasse och drack lite kaffe. Vi tittade även på kattungarna o jösses vad söta de små va! Jag vill ta hem allihopa! De var några som var sköldpaddsfärgade o det e det finaste som finns ju! Tuva ville med ha med dem hem men jag sa att vi måste se om Betty ska få några ungar först för man kan inte ha hur många djur som helst!


Vi åkte hem och åt köttfärssås och spagetti. Jag har även tvättat och skrubbat lite i köket. Känner mig lite duktig iaf. Jag fattar inte vad det är för fel men e s trött. Får hoppas att det går över snart annars får jag  inget gjort hehe. Nu ska jag sätta mig i soffan med min karl! Bye

Av Therese - 27 september 2009 16:53

Igår var vi på kalas för Michelle. Det tyckte Tuva var kul! Hoppas Michelle blev nöjd! Då vi kommit hen kom Melissa och Anna upp en stund och lekte! Det var mycket liv på barnen som vanligt hehe! Sen åkte jag och hämtade Magda så vi kunde dricka lite vin och spela lite spel! Grönsaker, dip och chips fann som tilltugg =) Första gången på länge som jag dricker o jösses vad det var gott med vin! Var ju sugen under hela graviditeten men ville vänta ett tag efter också! Vi spelade Buzz och sjöng singstar! Det ver riktigt trevligt. Tror dock att Magda hade hoppats på att jag skulle dricka mer men vågade inte jag ville inte bli påverkad och jag kände av efter ett glas så det blev bara två och lite till!


Idag har åkte vi in till hälla i västeås och jag hittade en klänning till Filippa som hon ska ha efter dopet! Sen åt vi Mc Doalds och sen åkte vi och lämnade mamma på tåget. Tuva och jag vinkade av henne medan Rikard var vid bilen med Filippa. Tråkigt att hon åkte hem men hon kommer snart tillbaka! Har haft mycket hjälp av henne medans hon var här! Tack så mycket och hoppas dina kissar blir glada när du komemr hem!


Nu ska vi dricka kaffe o sen blir det inte något mer än att slöa! Tuva hade en önskan om att pyssla så vi får väl se vad det blir! Inget avaccerat bara! Kram

Av Therese - 26 september 2009 00:41

Nu har klockan passerat tolv o nu e det 5 år sedan jag och Rikard blev ett par! Tiden går så fort! Det har varit fem underbara år som dessutom resulterat i våra två barn! Älskar dig massor! Tack för att du står ut med mig! =)


Igår åkte jag, Tuva och mamma varit i stan! först blev det en sväng in på Nisses där jag köpte en väggljusstakt till vardagsrummet. Nu vill jag bara ha en till så e det perfekt! Hittade också diverse pysselgrejor som jag köpte så att Tuva och jag kan pyssla! Sen handlade vi på Maxi. Där blev det lite smått och gott. Köpte en jättefin blombukett till min karl som han fick igår! Köpte även en sesong av house och en film. Först tyckte jag att det känndes dumt att köpa något sånt när man varit ihop 5 år men o andra sidan så e det ju så mycket han som det bara kan bli. Han uppskattar nog det mer än smycket o annat krafs! Jag själv ska få mig en bärbar dator av min karl! Tack så HEMSKT mycket. Verklien något jag vill ha!


Igår gjorde Tuva bus igen och jag vet inte hur jag ska få henne att sluta det  en något varje dag och oftast flera gånger om dagen., SUCK! Igår hällde hon ut en halv flaska schampoo som jag köpt åt henne. Hade ställt den på bordet och när jag kom ut i köket satt hon ovh kladdade under bordet. Bra jobbigt är det!


Sen måste jag tacka min mor för att hon tog barnen igårkväll så att vi kunde åka ner till stugan o bara vara själva! Det var så tyst och det var så skönt att vila öronen lite. Ett tack till Lasse också som hade varit snäll o tänt en brasa till oss och det lyste värmeljus och marschaller (vet inte hur det stavas!) Det var verkligen jättemysigt! Vi var väl borta i ca 2½ timma. Vi pratade och spelade kort o satt och tittade in i elden. Jag var så totalt avslappnad och det har jag inte varit på år och dar tror jag! Det hoppas jag att vi kan göra om igen!


Nu är det natti natti som gäller! Kram


Av Therese - 24 september 2009 21:40

Idag gick jag upp en stund innan väckarklockan ringde. Har visst börjat med det ganska ofta! Fick väcka Tuva idag, hon var trött men talade om för pappa att hon skulle gå till dagis! Jag gjorde henne i ordning o vi gick till dagis. Precis när jag skulle gå såg jag Freja komma och jösses vad glad min lilla tjej blev! Hon har saknat Freja!


När jag kom hem gjorde jag mig själv i ordning o sen åkte jag, Filippa och mamma ner till Tina och där fick vi oss en god frukost! Var där för att hämta en dopklänning som vi ska låna! Tack så hemskt mycket! Den e verkligen underbart vacker!


När vi kom hem tittade jag igenom alla räkningar USCH! Jag skulle också sätta in pengar på Annas konto och fick då se att jag inte får mer än 2000 i morgon. Fy fan! Ringde direkt till försäkringskassan och som tur var hade det bara blitt fel och jag får resten på måndag. Men dock så irriterande!


Jag och mamma gick till dagis för att hämta Tuva vilket inte var det roligaste idag. Trött var hon och hon SKULLE leka med Freja tyckte hon. Hon satt på marken o grina och fortsatte hela vägen hem och gnällde lite för pappa. Då helt plötsligt ringde Barbro och frågade om vi ville komma ner vilket vi ville. Barbro berättade själv för Tuva att hon skulle få komma då blev Tuva på lite bättre humör ett tag iaf. hehe Det har gått lite upp och ner med humöret men det e inte så konstigt när man e trött efter dagis!


På kvällen trodde Rikard och jag att det var föräldramöte men tydligen var det uppskjutet vilket jag hade missat tillsammans med flera andra! men men så kan det vara! Vi traskade hem igen och åt pizza och tittade på Angel innan det var dags för Idol! Nu är det snart natti natti som gäller för vi ska åka till stan i moron jag, Tuva och mamma. Filippa och pappa stannar hemma! Kram

Av Therese - 23 september 2009 18:30

Idag gick Tuva upp tio i 7 usch vad trött jag var men men bara att gå upp... Och tiden gick fort snart var det dags att gå till dagis. De hade inte fått bort fläckarna på kläderna så jag tog hem och provad ejag också men det gick inte. men men det var hål i tröjan. Lite synd på byxorna men det får man ju räkna med på dagis! När jag kom hem igen började jag städa i garderoben suck vad skit jag slängt in där. Men nu e det fint igen. Gick igemon kläder till Filippa och tog bort sånt som var smått som jag glömt.


Sen vad det dags att hoppa in i duschn och göra sig iordning. Hämtade Tuva på dagis medans min mamma stekte korv och kokade makaroner. Vi åt och även Filippa fick mat! Sen åkte Rikard jag och Filippa på föräldragrupp. Kul att träffa fler föräldrar tycker jag! Nu är jag hemma igen och passade osm sagt på att ta igen lite här. Nu ska jag fixa inför morgondagen så kläder och allt finns klart och framme i morgon när vi vaknar! Kram

Av Therese - 22 september 2009 18:15

Äntligen tisdag tycker iaf Tuva. Hon älskar att gå till dagis! vi gick upp och gjorde oss i ordning allihopa utom Rikard som fick sova! Tuva och jag gick till dagis eller hon snarare sprang! När jag kom hem klädde jag på Filippa och jag, mamma och Filippa åkte till affären och handlade frukost som vi tog med hem till Magda. Även Magdas mamma ko och åt frukost med oss! Det e så mysigt att åka dit på morgonen känns nästan som förr hehe. Filippa passade på att bajja två gånger medan vi var där!


När vi kom hem tog vi det lugnt ett tag och både mamma och jag slocknade på soffan! Mamma och jag hämtade Tuva på dagis klockan två och när jag kom ssåg jag i fönstret att hon hade andra kläder på sig. jag sa till mamma att jag undrar vad hon gjort nu då! Ack vad jag känner min dotter väl. Jag möttes av en av fröknarna som sa att jag hade en väldigt kreativ dotter. Hon och några andra barn hade gått in och målat själva med målarfärg. De hade hela kläderna fulla i fårg och hade målat bordet med ben och allt. hehe Kläderna hade de kastat i tvättmaskinen så jag fick inte med dem hem men de tar jag i morgon!


När vi kom hem bakade jag lite mer tekakor. Mums vad gott! Ikväll var det ju Idol tjoho! Och vi avslutade kvällen med ett avsnitt av Angel! Kram



Av Therese - 21 september 2009 18:15

Idag var det dags att väga och mäta lillsessan! Hon är nu 60 cm lång och väger 5675gram. Stor tjej! Det var även inbokat läkarbesök och han hittade inga fel på henne tack och lov! När vi var klara gick vi in på affären och handlade lite och sen åkte vi hem! Hemma hände inte mycket som vanligt städning osv. Det tar aldrig slut. hehe Tuva var lite rolig idag. Hon klädde på sig och skulle minsann gå hem till Anna och Melissa och leka. Jag sa då till henne att vi kanske ska ringa först och fråga om de e hemma. Ja gör det då mamma NU! Tyvärr skulle de inte vara hemma och Tuva blev sååååå ledsen! Men men man kan ju inte allltid få som man vill även om hon tror det!

Av Therese - 20 september 2009 18:00

Jag tar igen lite nu för jag har inte haft tid/ork att skriva något. Dagen blev väldans lugn! Orkade inte mycket men tvättade lite ialla fall. Sen på eftermiddagen kom Anna och Melissa och lekte eller de snarare bråkade sig igenom tiden. Men men barn e barn och Tuva tycker om att leka med Melissa trots att det inte alltid syns hehe. Kvällen bestod av att titta lite på Angel.

Ovido - Quiz & Flashcards