Alla inlägg under februari 2010

Av Therese - 28 februari 2010 23:25

Mums Vardagsrummsbordet e gott!

   

Titta vad jag kan!

 

Såhär ser det ut när man hämtar Filippa efter att hon sovit!

 

Syskonkärlek! ♥♥♥ Mammas hjärtan! ♥♥♥

 

Min stora duktiga tjej! ♥

 

Väntar ivrigt på att få sitta upp på hästen!

  

Ute och rider i solen! ♥ 

Av Therese - 28 februari 2010 22:42

Ja jag har helt enkelt blivit skitkass på att blogga!! Jag saknar min dator för  det lättare att blogga på den då jag kan göra det när som helst under dagen! Aja fick en liten spark i baken nyss av en annan bloggerska som skrev att hon saknade mina blogginlägg! =) Ska väl göra ett nytt försök att börja ta upp det på allvar igen!


Tiden då jag inte bloggat har väl varit sisådär. Har inte haft så mycet possitivt att skriva om och vill inte skriva om alla mina problem här för vissa saker har helt enklet inte hela världen med att göra. Det jag kan säga är att det varit jobbig, påfrestande och jag har inte mått speciellt bra! Jag tror och hoppas dock att det är löst och borta men det vet man inte fören man ser det! Sorry men så e det! Men iaf så har jag kännt att istället för att vara ledsen och arg och skriva saker som man kanske ångrar så har jag avstått! Nog om det!


I måndags var vi och vägde vår lilla Filippa och nu har hon passerat 8 kg. Hon vägde 8235gram och är 70,5 cm lång. Jag tror inte riktigt Bvc sköterskan har trott på oss vad gäller Filippas utveckling. Hon började krypa innan hon var 6 månader och hon hade precis börjat krypa och då skulle hon minsann sitta fast hon inte riktigt kunde hålla balansen. Det fick de på bvc dock se denna gång men inte nog med det, någon vecka innan hon blev 7 månader så fick hon för sig att det här duger ju inte nu måste jag börja ställa mig upp också! Hon förstår nog inte hur liten hon är. Har också börjat träna med henne att säga mamma och pappa men det vill hon inte... Jag tror hennes första ord kommer bli "släpp mig jag vill gå!" hehe. Jag ska lägga in lite bilder på våra bustroll sen!


Filippa har så mycket bus i sin lilla kropp. Hon e på ALLT!!!! Hon har redan haft sönder en blomkruka för mamma fast först drog hon ner den på sig själv ett antal gånger!  Men skam den som ger sig! Vi måste verkligen sätta upp grinden för hon smiter gärna mot storasysters rum också så fort hon får en chans!


Tuva har vi hållit hemma från dagis nu i två veckor för vi vill inte ha magsjukan som har härjat i byn. Vill skona min Tuva från den eftersom hon fortfarande har en spricka i rumpan. Skulle nog göra väldans ont om det blev diaree!


I Onsdags fyllde sötste Anna år så jag gav henne en smörgåstårta och kakor jag bakat i födelsedagspressent. Tror det blev ganska uppskattat! Tuva och jag var där på kalas medan Rikard och Filippa var hemma och snorade! Jo för det har vi fått förkyldning!! Men den e dock borta nu som skönt e!


I Lördags var det kalas för Alicia så vi var där och firade henne! Fick även träffa Faster Cecilia och hennes Fru Suzanna! Även Farmor var där!


Idag städade jag lite på förmiddagen och vid två åkte jag, Tuva, Anna och Melissa till stallet då tjejerna hade ridlektion. Idag fick de rida i ridhuset och jag mitt pucko hade inte med kameran! Jag frågade Tuva om hon ville att jag skulle gå runt med henne eller om hon ville rida själv (En flicka leder hästen). Jag vill rida själv mamma svarade hon och jösses vad stolt hon var! Idag fick de även pröva att borsta hästarna och sen fick de skölja bettet! Jag e så stolt över min stora tjej! hon e såååå duktig och vågar verkligen ta sig för där i stallet. Ja och andra sidan e lite rädd! =)


Efter ridningen åkte vi hem och hämtade Filippa och Rikard och åkte vidare ner till Zandra som fyller år på Tisdag. Hon fick en blomma och ljus av oss som jag tror de har eldat upp redan! Mycker mysfaktor där hemma!


Efter kalasandet åkte vi hem och fick besök av Anna och Melissa. Tuva var trött och tjurig så det var nog inte så jättekul för Melissa stackarn!  Hon fortsatte tjura och grina efter att de gått men fick lite kvällsmat och sen direkt i sängen och nu sover hon förhoppningsvis gott hela natten i sin säng!


På fredag fyller jag år igen! =/ 25 år blir man denna gång! Så denna vecka lär väl bestå i att baka antar jag! Har ingen lust igentligen men man lär ju ha något att bjuda på när det kommer folk hehe!


Nej nu ska jag lägga in lite bilder sen blir det nog att titta på lite supernatural hoppas jag! Ha der fint! Kram


Av Therese - 13 februari 2010 20:59

Ja nu var det länge sen igen men mycket har hänt som har gjort att jag varken haft ork eller lust till att skriva! Ibland e livet jobbigt och nu ett tag har det varit extra jobbigt. Min mor tror visst att jag varit deprimerad men det tror inte jag! Ibland är det bara så att allt blir för mycket och som sagt sista tiden har varit extremt jobbig på många sätt! Dock är en stor sak borta hoppas jag iaf men det tror jag.


Aja idag har vi haft besök av J och R o barnen. Vi åt mat ihop. Vi stod för råvaror osv medan R stod för matlagningen. Vi åt Ox filé och det är verkligen inte man äter ofta. Första gången jag äter det hemma. Jag vågade inte ge mig på att laga det ifall jag skulle misslyckas! Tack för det väldigt goda maten! Jag hade däremot gett mig på att göra efterätt och det skulle jag nog inte gjort för det blev inget gott! När våra gäster hade gått hem gick jag och Tuva ut och lekte med A och M i snöhögen tills det blev mörkt då gick vi hem till dem och barnen lekte och jag pimplade kaffe =)


I morgon är vi bjudna på mat hemma hos A,M och M Tacos ska det bli! Mums. Efter maten ska våra flickor till stallet och rida! Nu ska jag ta och umgås lite med min karl. I morgon e det alla hjärtans dag så Glad alla hjärtans dag mina vänner! Kram

Ovido - Quiz & Flashcards