Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Onsdag hela dagen!

Av Therese - 13 april 2011 20:52

Jag är lite trött i mössan! Haft en lång dag. Tuva och jag gick upp tidigt i morse och gjorde oss iordning för skola och dagis. Hon var inte direkt den piggaste och gladaste kan jag påstå. Jag väckte Tuva genom att skaka lite försiktigt på henne och säga att det är dags att vakna nu. Hon säger då: NEJ jag är inte färdig än! och sen dröjde det ett tag då säger hon: med teckningen! VA!!?? sa jag då innan jag förstod att hon inte alls var vaken.. hehe lite kul tycker jag.


På första lektionen i skolan diskuterades det vilt om missbruk och barn till missbrukare samt lite till. Det var intressant att höra allas åsikter men det blev lite hög ljudvolym. Andra lektionen var det prov. Det känndes bra ett tag, tills vi började prata om det efteråt! Men men det gick som det gick. Min lärare skrämde dock bhalv livet ur mig när hon sa att jag inte hade gjort ett prov i smärta vilket jag var 99% säker på att jag gjort det. Så jag letade fram det när jag kom hem så får jag ta tillbaka det till läraren så hon kan skriva att jag gjort det!


Jag åkte och hämtade Filippa hemma hos Rikard och sen skulle vi till Anna där Tuva var. Tuva fick följa med dem hem från dagis. Jag var upp en stund hos Anna och fick mig lite kaffe och äpplepaj. Sen åkte jag och Filippa ner till affären och sen hem och Filippa fick mat.


Tuva kom hem och 5 min efter fick hon ett utbrott igen. Suck blir helt slut! menmen nu ligger båda i sina sängar och snarkar! hoppas de sover nu. Imorgon ska båda barnen till dagis och jag ska åka till ramnäs och ta igen det jag missade i skolan igår.


Nu ska jag ta och hitta på något ett tag så jag inte somnar för tidigt hehe

Godnatt på er allihopa!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 januari 2012 18:48

Nytt år nya möjligheter. Jag hoppas att detta år blir bättre än det förra!   Mamma var här några dagar runt jul. Hon kom på torsdagen den 22 och vi firade jul tillsammans. På juldagen åkte vi för att möta Jasons pappa i riddarhyttan och vad hände...

Av Therese - 20 december 2011 09:19

Igår saknade jag barnen ngot fruktansvärt då de haade sovit hos  Zandra och björn och fick vara där medan jag var på min första Introdag. Tusen Tack snälla ni/du! Åkte dit och fikade lite när jag kom hem och hämtade mina tjejer.   Nu har jag och ...

Av Therese - 18 december 2011 11:20

Ja nu e det slut efter 1½år i en underbar klass. Vi hade avslutning i fredags med lärarna. Sen på kvällen hade vi fest hemma hos Lena och Pratana lagade Thaimat som var sååååå god! Vi åkte hem vid halv ett men det tog sin lilla tid att komma hem då v...

Av Therese - 9 december 2011 21:42

  Hanna, Tuva och Filippas snögubbe!     Tuva hjälper lilasyster   Tuva åker men det var bra svårt i den våta snön   Vi har haft en riktigt mysig dag som började med att båda barnen och jag låg i sängen och tittade på barnprogram i...

Av Therese - 8 december 2011 17:22


 Det var väldans lång tid sen jag skrev något senast men har inte direkt haft varken tid eller energi till att skriva. Dagarna har gått ut på att gå i skolan och barnen och läxor och allt annat man gör varje dag hehe.   Nu är det bara 8 dagar kva...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards