Alla inlägg under maj 2010

Av Therese - 31 maj 2010 23:16

  

Mina små hjärtan!

Av Therese - 31 maj 2010 22:38

I fredags kom jag på att jag ville överraska min karl så 3 snälla vänner ställde upp och hjälpte mig! Magda lånade ut pengar åt mig, Anna G tog Tuva över natten och Anna L skulle ha Filippa men hon fick mammalängtan hehe. Vi hann iaf åka till Fagersta och äta lite god mat samt få en liten lugn stnd på kvällen. Det var VÄLDIGT behövligt! Tack så hemskt mycket för hjälpen!


I lördags var vi på utflykt med Anna, Micke och Melissa. Dagen bestod av godishandling i Hummelsta och Grillning i Färna! =) När jag kom hem var det bara att göra sig iordning för att parta nere på WB klubben.  Magda kom hit och en stund efter kom även Nettan =) ♥ Vi gick ner til Grannen Cliff och drack några öl där för att sedan dra vidare till klubben. Var hemma vid 1 igen. Orkar Inga långa nätter längre! Blev en hel del dricka men jag mådde prima dagen efter!


På söndagen var det morsdag vilket jag inte märkte av mycket mer än att vi åkte ner till Svärmor och firade henne. Tuva och jag ringde till min mamma och gratulerade henne. Kan ju tyvärr inte åka dit än på ett tag =( Men skänkte henne en extra tanke iaf! När vi skulle åka hem fick jag förs tjata på Tuva att komma till kanten på grannens studsmatta. Det tog sin lilla tid för som vanligt ville hon ju inte hem. Jag fick lyfta ner henne och bära henne till farmors tomt. Jisses vad hon slog på mig och ont gjorde det..Hon har aldrig slagits så förut. Jag gick i förväg till bilen och hon fortsatte att slå, nypa och bita mig. Jag orkar inte med detta längre. Hon blir bara värre och värre istället för att det går över!


Idag var jag på intervju för ett nytt jobb och det gick bra! =) Sen på eftermiddagen var det dags för BVC besök och allt såg så bra ut med Filippa och vi pratade också om Tuva så nu ska vi skriva ner i vilka sammanhang, och varför hon får sina utbrott. Ska även prata med dagis tyckte hon! Sen om det inte lugnat ner sig till i Juli skulle vi höra av oss igen för att boka in möte med barpsykologen! Lider något oerhört av att ha det såhär hemma och jag hoppas att det kan lösa sig nu vad det än är som är fel! Jag är helt slut när kvällarna kommer och jag känner mig totalt tom på energi och känslor. Känner mig alltid vilsen och hjälplös. Jag vet inte vad jag gör för fel!


Jag måste varit hemsk i mitt förra liv om man nu ska tro på sådant. När ska mitt liv vända och bli lyckligt igen! Som sagt tur man har familjen iaf! De ger mig styrkar jag behöver för att fortsätta kämpa men ibland kämmer jag att till vilken nytta kämpar jag!? De blir ju aldrig bättre! =(


Nåja skönt att skriva av sig ibland. Nu ska jag dra täcket över huvudet och hoppas på en bra dag i morgon! Natti till alla där ute!



Av Therese - 28 maj 2010 12:23

Jaha ja en ny dag! I morse när vi ätit frukost åkte vi ner till Lasse och drack lite kaffe och sen åkte jag och barnen hem. Tuva fick då vara ute med Melissa och Anna och sen skulle hon få följa med till garaget! Tack Anna för att hon slapp vara hemma tills lillasyster sovit färdigt! Filippa bara vägrar att sova i vagnen så det e bara att fint sitta inne vid den här tiden så hon få den sömn hon behöver!


Ikväll ska vi äta lite god mat oh fira att vi varit förlovade i 4 år men eftersom pengarna inte finns så får jag vara kocken! Hadevarit mysigt att gå ut och äta men men kan man inte så kan man inte! Hade jag varit lite smart dock hade man väl kanske kunnat skaffa barnvakt så man hade fått lite tid på tu man hand. det var också länge sen. Sist vi var barnlediga var när Anette hade 30års fest men då var vi ju inte ensamma. Kommer ärligt inte ihåg när vi gjorde något för oss själva men men.. Nån gång måste vi nog försöka få till det. Man måste ju ibland få ta hand om varandra om man ska orka allt!


Imorgon ska jag och Tuva åka iväg med Anna, Micke och Melissa för en heldag borta från byn. Kommer nog bli kul. Sen på kvällen tänkte jag att jag skulle ha lite kul med vännerna! =)


Nu ska jag sätta far och göra något hät hemma vet baa inte riktigt vart jag ska börja haha! Ha det bäst!

Av Therese - 27 maj 2010 22:03

Jag har hamnat i nån jättegrop känns det som och jag vet inte riktigt hur jag ska komma upp igen. Har varit för mycket jobbigt nu ett tag! Har mått väldigt dåligt och varit mycket ledsen. Det e fan inte kul att vara vuxen!

Hade ett sommarjobb som jag valde att tacka nej till. Hade mina skäl men kändes inget roligt för det! Tur nog för mig så ska jag på en intervju på måndag om ett annat jobb! =) Det gör att jag känner mig lite bättre!

Lilla Tuva har kommit in i en hemsk period så dagarna består av gnäll gap och skrik i princip från morgon till kväll. Det går relativt bra om man är borta men så fort man ska hem så börjas det. Känner att det börjar bli näst intill ohållbart här hemma men vi ska tilll BVC på måndag så jag ska prata med dem och kanske få lite tips och råd.

Jag har inte varit i norrköping på JÄTTELÄNGE och även det e jobbigt. Saknar verkligen dem därborta! Hoppas snart att ekonomin tillåter en liten resa dit!

Det med pengar tror jag är en stor del i hur jag mår. Vi får kämpa för att klara varje månad och det börjar kännas!

Sen e det en massa annat som gör att måeendet är som det är men det är inget jag tänker skriva ut här. Det e sånt jag hoppas kommer lösa sig snart för jag vet varken in eller ut längre!

Filippa börjar bli en stor tjej hon har börjat att stå själv korta stunder. Hon e så go lillsessan. Kan dock inte fatta att hon snart blir 1år och ska börja på dagis  efter sommaren.

Det e verkligen barnen som gör dagarna värda något trots Tuvas trevliga humör =P Idag har Rikard och jag varit förlovade i 4 år men vi firar det  med llite god mat i morgon eftersom Rikard besökte tandläkaren idag =)

Nu ska jag kolla klart på Gordon Ramsey! Ha det bra vänner!

Av Therese - 10 maj 2010 18:22

Tycker det e skittråkigt väder ute.. Det kan vara fint en stund på förmiddage men oftast blåser det.. Idag har varit extremt tråkigt,regn och blåst!


Jag har börjat lära mig ett nytt jobb.. Kul men också lite svårt iaf vissa saker.. men men man kommer nog in i det så småningom. Fick ett sommarjobb på niio veckor. Nu kan vi få ihop lite extra pengar så man kanske har råd att köpa barnen kläder till hösten och sen fyller ju båda flickorna i sommar! Mina små änglar! Usch vad jag saknar dem när jag e borta.. E ju inte riktigt van att vara ifrån dem från morogn till kväll!


I morgon ska jag också iväg och gå intro! Sen hoppas jag att jag kan hinna baka och sånt.. Kanske inte i morgon men snart någon dag!


Ibland, eller ganska ofta känns livet väldigt jobbigt men nu hoppas jag verkligen på en liten ljusare framtid och att vi får det lite bättre! För vad än vissa säger så kan man inte överleva på bara luft och kärlek. Måste ju ha mat och tak över huvudet också! =) Annars hade jag varit rik! =).


Nu håller rikard på och nattar Filippa och Tuva sitter i badet och strax ska även hon i säng för i morgon e det dagis och dans på schemat för hennes del. För mig jobb, handling och åka o kolla på små missar! =) Får nog handla på lunchen i morgon för jag hade glömt att jag skulle kolla på missarna och jag tror inte att Anna vill vänta såååå länge på mig hehe!


Nej nu ska jag ta upp Tuva ur badet! Ha e bra kväll! Kram

Av Therese - 3 maj 2010 10:20

I fredags var det valborgsmässoafton. Vi grallade hemma hos Jenny och Ronny. Tuva och Freja lekte ute medans Ronny grillade och rikard höll honom sällskap! Även Filippa var med ute och tittade på! Spännande tyckte hon! Det blev vääldans god mat, Grillad fläskfile, potatissalla och vanlig sallad. Vär vi ätit gick vi bort till herrgården så att barnen fick fiska fiskedamm och rida ponnyridning. Efter det kollade vi lite på de dukttiga barnen som sjöng och sist men inte minst så tittade vi på elden innan det var dags att åka  hem och lägga de små i sina sängar! Jag är lite imponerad över att Filippa höll sig vvaken. Hon somnade till lite i bilen på väg hem men det var ingen lång stund! Resten av vår kväll bestod i att titta på film och jag slocknade som vanligt! hehe.


Lördagen blev lugn! Gjorde inte så mycket alls. Vi städade lägenheten och Tuva och jag bakade muffins. Magda kom upp en stund på kvällen och fikade lite. När hon skulle gå gick jag ner i källare och hämtade upp säckar med kläder efter Tuva som jag gick igenom och gissa om jag blev glad när jag hittade kläder jag trodde var borta till exempel Tuvas gamla jack som nu e precis lagom till Filippan! =)


I går åkte vi in till stan då vi skulle äta lunch med Rikards pappa! Snälla faster Jenny lät Tuva åka med dem på tåget vilket verkligen uppskattades av Tuvisen! =) Vi mötte Jenny m fam för att ta med Tuva så vi kunde köpa en ny mössa men någon sådan hittade vi inte.. =( Men istället fick hon köpa kläder till dansen! Även ett par solglasögon fick hon! Vi hittade också fdelsedagspressent till Jason som fyller snart! Vi ska på kalas dit nästa helg. Till filippa hittade vi iaf en mössa!


Vi gick vidare in på guldfynd och köpte doppressent! Hittade även ett par nya örhängen till Tuva! Så fin blev hon i dem!


När vi var klara stod Jenny+fam och Rikards pappaoch väntade på oss så vi gick till resturangen för att äta det var gott... Efter maten sprang jag iväg till Lindex för att hitta en Bh till mig... Vi gic ner till tågstationen för att ta en fika! Efter det sa vi hejdå till alla och åkte till Ica Maxi för att handla lite. då hittade jag en tröja till Filippa för 29 kr =) Och en fleecejacka för 79..


Dagen blev bra och vi avslutade här hemma med att sjunga lite singstar med Tuva innan det var dags för sängen! Nu ska jag ta och sätta fart här hemma! Ha det bra! KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards