Alla inlägg under april 2010

Av Therese - 29 april 2010 09:37

Idag är jag och Filippa hemma ensamma och myser och leker lite! SStorasyster e på daig och pappa hemma hos Ronny!


Igår var Pia och Viktor här och åt mat! Jag bjöd på köttfärslimpa, potatis och sås.. Det blev väldans mumsigt! Det blev lite senare än vi tänkt från början men det gjorde inget! Barnen har varit såååå snälla nu i två dagar! Riktigt njuter av lugnet här hemma! Nu vill jag bara ha tillbaka det fina vädret så man kan vara ute!


Nästa vecka börjar jag mitt intro på mitt sommarjobb! Är spännande och jag e lite nervös men det ska nog gå bra tror jag! =) Mycket är det i almanackan just nu! Valborg i morgon med grillning, söndag ev uppbokad, måndag fagersta (R ska till sin jobbcoach), Tisdag har Tuva dans, Onsdag jobbar jag hela dagen, Torsdag jobb hela dagen, Fredag e ledig änn så länge, Lördag kalas i Borlänge, Söndag ridning men annars vet jag inget än.. Och det lär nog bli mer under veckan men det gör inget... Kul att ha något att göra! =)


Längtar med spänning till i sommar när jag får svar på om jag kommer in på utbildningen! men ack så besviken jag ska bli om jag inte får läsa.. Och då e det inte för att jag har för dåliga betyg utan för att jag har bra.. Det tycker jag e lite sjukt! Men men alla kan ju inte veta vad de vill göra när man e 16 år gammal!


Nu ska jag ta o leka en stund till med Filippan! =) Ha det bra alla vänner! Kram

Av Therese - 25 april 2010 13:04

Återigen har jag inte haft ork att skriva.. Livet har varit jobbigt och kännts ganska meningslöst många gånger. MEN nu hoppas jag på förändringar.. Har lite saker på g som jag hoppas lyckas. =) I så fall blir det iaf en bra sommar..


I sommar kommer jag även få besked om jag kommer in på utbildningen jag sökt! Hoppas verkligen att jag gör det och att det sen leder till att man kan få sig ett mer varaktigt jobb än att vara timvikarie.. Vill kunna ge mina barn allt de behöver men just nu är det svårt.. Men på något sätt så lyckas vi pussla så att vi kan köpa det som behövs. O så länge vi ha mat på bordet så överlever vi ju iaf! =)


I juli fyller också min lilla Filippa 1 år. Jag kan inte fatta att tiden gått så fort! Så efter sommarstägningen på dagis så ska hon skolas in på dagis. För hoppningsvis så har kanske R hittat något jobb eller något och jag har förhoppningsvis börjat plugga! Känns lite motigt dock att lämna barnen på dagis länge men förr eller senare blir ju det nästan ett måste såvida mN inte drar in högvinsten eller något hehe!


Nu ska jag börja se framåt och försöka att inte titta så mycket bakåt.. Det blir så jobbigt ibland! Jag håller alla tummar och tår för mig själv och min familj hehe!

Ha det gott! Nu ska jag snart iväg med Tuva som ska rida! =)

Ovido - Quiz & Flashcards