Alla inlägg under maj 2011

Av Therese - 16 maj 2011 20:47

Drömde den underbaraste dröm häromnatten och om jag vill att någon dröm ska vara sann så är det den! =)


I dag är det måndag igen vilket innebar att väcka två trötta barn men mamman var nog tröttast.. Filippa höll mig vaken till 3 i natt och klockan ringde 5 usch det känns nu kan jag säga.. Tuva har sovit utan blöja i natt och vi provar i natt med...

Barnen iväg till dagis och jag till skolan.. Vi hade handledning och fick en uppgift som jag faktiskt ser fram emot att göra på torsdag och fredag! Marie bjöd mig på lunch tonfisksallad gjord av damen själv.. Det var väldans mumsigt!

Efter skolan hämtaade jag barnen och vi drog med pia upp på kaffe och sen kom även grannen upp.. Trevlans!


På kvällen kom Rikard över och var med Filippa medans jag och Tuva gick till Anna på ljusparty. Beställde inget denna gång då jag ska försöka spara lite pengar istället för att spendera! =)


Nu ska jag slänga på en film tror jag och sen blir det natti... Kramis

Av Therese - 15 maj 2011 21:04

Jag hinner inte riktigt med allt man vill och behöver göra!? Vart tar all tid vägen? Aja längtar verkligen efter sommaren och att bara få vara och ta det lugnt! I helgen har min blivande kombo varit på besök och vi har varit på seans, firat Jason, umgåtts och inte gjort något speciellt. TUva har varit på kalas idag och efter kalastet åkte vi och firade Lasse som också hade kalas =)


Nu ska jag fortsätta att titta på hekeyn och så får vi se vem som vinner.. kanske hinner skriva mer i morgon!


Saknar dig!


Ha det bra alla!

Av Therese - 4 maj 2011 16:33

Usch i natt har jag inte alls sovit något bra.. e såå trött.. men men dagen går ändå så det får väl bli en tidig kväll i kväll! Filippa och jag har precis kommit hem från doktorn. Hon hade hörselgångsinflammation så nu blir det droppar i öronen några dagar. Trist bara att jag inte fick kolla upp det förra veckan men men hon verkar ju inte ha lidit av det iaf men ändå.


Tuva fick följa med Melissa hem idag och de kommer snart hit och leker här en stund och jag får umgås lite med Anna hoppas jag =) Sen kanske det blir mer kaffefrämmande ikväll.. Skönt att ha folk omkring sig tycker jag!


I morgon ska jag ta itu med den roliga handledningsuppgiften vi fått. Det kan nog bli lite att bita i men men jag får väl göra det bästa av det. Jag har tappat lite motivation för skolan men tydligen fixar jag det jag ska iaf. Trodde inte att provet gick bra som vi gjorde förra tisdagen men det gjorde det tydligen =P ingen blev nog mer chockad än jag!


Nu ska jag mysa en stund med gosfilippa innan storasyster kommer hem!

Kram

Av Therese - 3 maj 2011 22:05

Hur kan man bara anklaga någon sådär. Du har ingen aning om vad du utsätter min familj för din idiot! Han har barn och jag hoppas VERKLIGEN att de inte blir lidande av det du håller på med.....


Väldigt skönt att se att både Rikard och jag har fått så mycket stöd och hjälp att sprida detta vidare.. Jag tackar er massor.


Just nu är jag så arg att jag inte tänker skriva något mer då detta inte blir något trevligt blogginlägg... hoppas bara att du åker dit för det här!

Av Therese - 2 maj 2011 16:53

Idag när jag kom till skolan var jag så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna men efter rasten hade jag fått i mig lite kaffe så då var jag vaken. Vi hade kommunikationsövningar i skolan idag det var rätt skoj. Det är inte så lätt som man tror. Efter skolan fick Mari för sig att vi skulle handla på citygross istället för på Lidl som jag tänkt så vi åkte dit! Det var inte direkt något märkvärdigt. Hittade namnsdagspressent till Filippa som hon gillade mycket.


Nu har vi fikat med tåta och farmor är också här. Barnen och farmor och pappa leker på rummet medan jag passade på att skriva ett inlägg här. Kvällen lär gå åt till att försöka plugga och jag måste nog lägga mig tidigt om jag ska orka morgondagen i morgon. Vi ska på studiebesök i morgonbitti och på eftermiddagen blir det geriatrik. I morgon får jag mina aleveraprodukter jag beställt hoppas nu på att magen mår bättre. =)


Nu ska jag ta och stänga av så får vi se om det e dags att åka iväg en sväng sen.

Ha en bra måndag allihopa! Kram

Av Therese - 1 maj 2011 20:51

Jag har nog inte förstått att dygnet bara har 24 timmar. Jag e jämt stressad för att hinna med det jag planerat in. Det är inte bra men men så är det! Jag har haft besök av Nettan och Jason och sen bara Nettan denna helg. Det har varit så skönt att ha någon att prata med på kvällarna! Tack snälla Nettan för att du hjälpt mig massor här hemma och för att du deltog i mina toiga ideer med tuvas rum och för att du själv kom med ideer! Love You!


Igår firades valborg men några av de bästa!! Nettan så klart, Steffy, Mika, Eva och Cliff senare även fler och till slut blev det Pizzan. Vi grillade och sen satt vi uppe hos mig ett tag. På pizzan var det väl som vanligt. Jag förstår inte att man nästan alltid vet hur en kväll ska sluta här i Virsbo. Nästa år får valborg bli i Norrköping om jag får möjlighet! Lilla Tuva var ledsen då det inte blev någon eld för att det blåste för mycket men men så är det... Tråkigt för alla som gick dit bara!


Nu ska jag fortsätta titta lite på fenomen. Sen ska jag lägga mig och antagligen fundera en massa innan jag lyckas somna! Jag e hopplös! Kram till alla! Usch vad jag vill kramas =( Barnen sover så får väl bli kudden! =P

Av Therese - 1 maj 2011 19:27

      Äntligen e tuvas rum klart! Ska bvara fixa soffan sen och klä om den! Tack Nettan för all hjälp! ♥

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards