Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Therese - 6 oktober 2009 20:54

Idag vaknade jag tidigt. Filippa vaknade många gånger i morse, från halv 6 stoppade jag in hennes napp ca 10 gånger o det var knappt att jag hann somna innan hon började gnälla igen! Aja gick upp strax efter 7 o gjorde mat åt henne och sen kom även Tuva upp. Jag plockade fram kläder och klädde barnen. Jag ringde till min mor och vi pratade en stund för att få tiden att gå. Jag gick till dagis med Tuva och precis utanför vårt hus mötte vi Anna och Melle så vi tog sällskap!


När jag kom hem gjorde jag ett försök att få sova en stund vilket jag inte fick. Filippa vaknade o var ledsen. Hon har ätit dåligt idag och det gör att hon blir mer gnällig men men så kan det vara ibland. Jag gick upp igen och gjorde mer mat åt henne. Stoppade inte tvätten i torktumlaren och gjorde mig i ordning.


Klockan två gick jag och hämtade Tuva på dagis och vi gick hem för att byta kläder på henne. Även på hemvägen träffade vi på Melle så Tuva ville inte hem men då talade jag om för henne att v skulle hem till Freja o då gick det efter en stund.


När jag bytt om på henne så åkte vi iväg. Tuvas och Filippas farfar och Eva skulle också komma. Tuva fick en försenad födelsedagspressent. En Hello Kitty klänning var det! Hon ville ha den i morgnon men jag sa att hon får ha den på fredag då hon inte ska till dagis. Vill ju inte att den ska bli förstörd på en gång så hon får ha den hemma ett tag! Tog istället fram kitty klänningen hon fick från Björn och Zandra i Julklapp förrra året som iof e mera en t-shirt nu, så den kan hon ha!


Barnen lekte bra och hade kul. Vi vuxna hade trevligt och pratade och fikade en massa godsaker som Jenny bakat! Tror iaf att det var hon. =) När vi kom hem var Tuva så trött att Rikard gjorde henne i ordning för natten och nu sover hon sedan ett tag tillbaka! Även Filippa fick nattkläder medan jag diskade och vek tvätt samt hängde upp ny tvätt. Suck det tar verkligen aldrig slut!


Nu har vi skrivit inköpslista för vi ska åka in till Västerås och storhandla i morgon. Får se om vi hittar lite skor åt familjen också. o så ska vi börja köpa julklappar. Jag gillar att ha sånt klart en stund innan jul! Försöker undvika att åka in till stan när alla andra stressköper julklappar! Nu ska jag umgås en stund med min karl innan det e natti natti! Kram på er!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards