Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Länge sen!

Av Therese - 5 oktober 2009 21:40

Jag ska ta och uppdatera lite om helgen först! I fredags kväll när Tuva skulle sova upptäckte vi att hon hade feber. 39.6 hade hon. Suck jag hoppades bara att hon skulle bli frisk till på söndagen då vi var bjudna på kalas hos Melissa.

När jag hade tittat på idol så gick jag över till Anna för jag skulle hämta lite saker. Blev kvar ett bra tag och följde även med hem till Anna. L. Kom hem igen vid tolv o då blev det inte så mycket mer än att gå o lägga sig.


På lördagen hade Tuvas feber sjunkit men vi var hemma och kurerade oss så att hon skulle bli helt bra. Dagen bestod av vila och mycket målande i målaböckerna. Hon målar en bild och jag en annan. Jag tycker nog till och med att det e roligare än vad hon gör! På kvällen fick jag min efterlängtade massage och det var bra det. Nu har jag inte det minsta ont i nacken längre!


På söndagen var Tuvas feber som bortblåst så det blev kalas =). Jag frågade Tuva om vi skulle locka hennes hår med locktången. Jo det ville hon. De första två lockarna sen skrek hon igenom resten. Ibland går det bra att fixa med hennes hår och då e hon inte det minsta håröm men ibland då skriker hon bara rakt ut och det e väl för att jäklas lite med mig tror jag. Aja söt som socker blev hon iaf! Hon såg ut som en liten docka i lockarna. Anna tyckte jag skulle göra det till fotot på torsdag men vi får väl se om jag orkar övertala henne! Tuva, Filippa och jag gick över till

Melissas kaas. O Tuva hade så kul att hon inte ville gå hem. Men jag var iaf tvungen att lämna Filippa till Rikard för hon var hungrig, sen så var vi kvar en timma till. Riktigt trevligt och en jättefin ballong fick hon med sig hem.


Idag har det inte blivit så mycket annat gjort än att städa lite och tvätta i massor! Tuva och jag tog en sväng ner till affären där vi mötte farbror Björn. Hon var så söt. Björnen köper korv mamma sa hon hehe. Vi handlade lite och åkte hem. Nu på kvällen tittade jag och rikard på en svensk vampyrfilm och det var den sämsta vampyrfilm jag någonsin set. tror till o med att det var bland de sämre filmer jag sett överhuvudtaget! Usch säger jag om den!

Nej nu får det vara nog för idag! längtar efter min dator då kanske man kan få tid att skriva mer här. =)


   

Tuva tyckte det var roligt att klättra i träd!


Titta vad min minsting e duktig!


    

Tuva i sin zebrahanduk från parken zoo!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 januari 2012 18:48

Nytt år nya möjligheter. Jag hoppas att detta år blir bättre än det förra!   Mamma var här några dagar runt jul. Hon kom på torsdagen den 22 och vi firade jul tillsammans. På juldagen åkte vi för att möta Jasons pappa i riddarhyttan och vad hände...

Av Therese - 20 december 2011 09:19

Igår saknade jag barnen ngot fruktansvärt då de haade sovit hos  Zandra och björn och fick vara där medan jag var på min första Introdag. Tusen Tack snälla ni/du! Åkte dit och fikade lite när jag kom hem och hämtade mina tjejer.   Nu har jag och ...

Av Therese - 18 december 2011 11:20

Ja nu e det slut efter 1½år i en underbar klass. Vi hade avslutning i fredags med lärarna. Sen på kvällen hade vi fest hemma hos Lena och Pratana lagade Thaimat som var sååååå god! Vi åkte hem vid halv ett men det tog sin lilla tid att komma hem då v...

Av Therese - 9 december 2011 21:42

  Hanna, Tuva och Filippas snögubbe!     Tuva hjälper lilasyster   Tuva åker men det var bra svårt i den våta snön   Vi har haft en riktigt mysig dag som började med att båda barnen och jag låg i sängen och tittade på barnprogram i...

Av Therese - 8 december 2011 17:22


 Det var väldans lång tid sen jag skrev något senast men har inte direkt haft varken tid eller energi till att skriva. Dagarna har gått ut på att gå i skolan och barnen och läxor och allt annat man gör varje dag hehe.   Nu är det bara 8 dagar kva...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards