Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Bakning

Av Therese - 8 oktober 2009 21:26

Igår blev en stressig dag! Vi gick upp klockan 7 och gjorde oss i ordning. Åkte och lämnade Tuva på dagis och for in till Västerås. Åkte först ut till Hälla och gick in på toys ´r us och handlade lite julklappar till en massa barn! =)

Sen åkte vi till Erikslund och skopunkten och köpte vinterskor till hela familjen. eller jag inte till Filipps men till oss som går hehe. Vidare till mediamarkt där Rikard sprang in medan jag gav Filippa mat. Vi avslutade med Ica Maxi. Vi insåg att vi inte skulle hinna hem till två så vi ringde ooch frågade Farmor om hon kunde hämta Tuva. Det kunde hon o vi bestämmde att de skulle gå hem till oss för vi kom strax efter. Vi gick upp och packade upp lite av varorna samt gav Filippa mat igen!


Sen körde jag alla hem till Farmor och jag och Filippa for till Sura där jag skulle Träffa Magda och gå upp och hälsa på på mitt gamla jobb. De har inte fått sett Filippa än men nu blev det äntligen av! Jag tror jag var hemma ca halv sex igen och v åkte hem och gjorde sen middag. Biffar och potatismos!


Även idag gick jag upp kl 7 för att göra Tuva fni till dagisfotot. Usch vad man får kämpa med henne för att göra henne fin. hon tycker inte om det. När jag kom till dagis kom jag på att jag glömt lappen man skulle ha med så det var bara att vända och gå hem igen. Rikard fick kasta ner det från balkongen.


När jag kom hem städade jag skafferiet och plockade om på en massa grejer och sen bakade jag två satser med hålkakor och en sats med Rikards mormors tekakor. Mums vad gott. När jag hämta Tuva på dagis var blev det städdax. Usch så det sett ut ett tag nu. har inte  haft någon ork alls till sånt men nu e det fint nästan överallt sparade lite till i morgon för klockan han bli så mycket! Nu är det snart dax att sova för mig men jag tänkte tigga en ryggmassage av min karl först har ont efter dagen slit. Har inte suttit mycket idag och det känns. Men då sover jag gott i natt =) Ha det bra och kram till er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 januari 2012 18:48

Nytt år nya möjligheter. Jag hoppas att detta år blir bättre än det förra!   Mamma var här några dagar runt jul. Hon kom på torsdagen den 22 och vi firade jul tillsammans. På juldagen åkte vi för att möta Jasons pappa i riddarhyttan och vad hände...

Av Therese - 20 december 2011 09:19

Igår saknade jag barnen ngot fruktansvärt då de haade sovit hos  Zandra och björn och fick vara där medan jag var på min första Introdag. Tusen Tack snälla ni/du! Åkte dit och fikade lite när jag kom hem och hämtade mina tjejer.   Nu har jag och ...

Av Therese - 18 december 2011 11:20

Ja nu e det slut efter 1½år i en underbar klass. Vi hade avslutning i fredags med lärarna. Sen på kvällen hade vi fest hemma hos Lena och Pratana lagade Thaimat som var sååååå god! Vi åkte hem vid halv ett men det tog sin lilla tid att komma hem då v...

Av Therese - 9 december 2011 21:42

  Hanna, Tuva och Filippas snögubbe!     Tuva hjälper lilasyster   Tuva åker men det var bra svårt i den våta snön   Vi har haft en riktigt mysig dag som började med att båda barnen och jag låg i sängen och tittade på barnprogram i...

Av Therese - 8 december 2011 17:22


 Det var väldans lång tid sen jag skrev något senast men har inte direkt haft varken tid eller energi till att skriva. Dagarna har gått ut på att gå i skolan och barnen och läxor och allt annat man gör varje dag hehe.   Nu är det bara 8 dagar kva...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards