Alla inlägg den 8 september 2010

Av Therese - 8 september 2010 22:36

Usch vilken hemsk dag jag haft. Har varit på dåligt humör och trött... Började dagen med att ringa csn som ändrat mitt beslut till att jag bara studerar 75% vilket jag inte gör.. Jag studerar 100%.. Fick som tur var prata med en trevlig karl som sa att jag skulle ringa skolan och be dem skicka info till dem och sen ringa i morgon igen så skulle de ändra tillbaka på en gång så mina pengar slipper bli sena... Ringde till skolan där de sa att de hade skickat och hon gick in o kollade och det stod att jag hade programhanteringen också.. Men efter ca 20 min kom hon på att det stod fel datum så hon skickade ny info till dem... Så nu ska jag ringa i morogn igen och hoppas på att allt e som det ska nu. Har verkligen inte råd att vara utan ett öre nu...


När barnen gick till dagis åkte jag till Ramnäs för att plugga och det gick ju JÄVLIGT bra... Eller inte! Fastnade totalt men det släppte efter ett tag och nu vet jag iaf hur jag ska lägga upp arbetet plus att jag senare under dagen letade på den fakta jag behövde.


När jag kom hem hämtade vi barnen på dagis och jag och Tuva var kvar ute. Fick sälskap av Pia, Mika och galne grannen =P Ett härligt gäng människor! Pluggade samtidigt som jag satt ute och drack kaffe och emellanåt pratade óch lyssnade på vad de andra hade att säga...


Tuva har haft några otursdagar nu. I söndags klättrade hon i träd och ramlade ner. Hon har rivit upp armen. Inget allvarligt men ser ju inte vackert ut. Igår klättrade hon på stenarna utanför trots att jag sa åt henne att inte göra det. 5 min efter att jag sa åt henne kommer hon skrikandes för full hals och blodet rann ur munnen på henne... Hon hade bitit sig i tungan på båda sidorna och det blödde ganska mycket men efter att hon sköljt munnen med vatten slutade det blöda... Det var inte så farligt men man hann ju få halvt panik 2 gånger om. Idag kom nästa grej. Hon satt på toa och rätt vad det är ser jag hur hon tippar över och far ner i golvet med pannan före.. Suck vad blir det i morgon då?? Har alla barn en klantperiod???


Nu på kvällen har Magda varit här och tittat på Idol med oss.. Även Filippa var med för hon ville INTE sova.. Alltid samma sak kvällen innan ett prov.. Sist vägrade Filippa sova med och jag satt inne på Tuvas rum och gick igenom det sista. Magda förhörde mig en sista gång efter idol och det gick bättre än förväntat. Sen förhörde jag henne på hennes prov som hon ska ha i psykologi!


Nu ska jag försvinna in i mina drömmars värld. Där är det oftast väldigt bra! Bättre an allt man kämpar med i vardagen tyvärr... men skönt att få fly bort problemen ibland! Natti allihopa! Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards