Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Therese - 6 januari 2010 19:04

Idag är det ingen vidare skön temperatur det e kallt som ...! Vill inte alls gå ut idag egentligen men en liten tur blev det då Tuva var bjuden på kalas. Vi fick jättegott fika och underbart god tårta!


Nu ikväll kröp min lilla tjej. Inte långt men en pyttebit. Hon e så duktig och jag blir så stolt. Jag har verkligen fått två underbara barn som är det bästa som finns. Tuva är en liten (eller enligt henne stor) sprallig tjej som har myror i hela kroppen tror jag hehe. Filippa har även hon myror, hon kan inte vara still en enda stund hehe. Men det är kul med fart oh liv nästan hela tiden. Visst kan man bli trött som mamma men i slutet av dagen så finns det ju inget bättre än barnen.


På söndag tror jag min mor åker hem. Kommer väl bli lite tomt men men vi överlever nog det med! =) Nu ska jag gosa med Filippa en stund. Tror Rikard och Tuva skulle in och städa på hennes rum innan det är dags att stoppa henne i säng! 

Ha det bra! Kram

Av Therese - 6 januari 2010 00:02

Attans nu missade jag att blogga i går med ca 5 min hehe. Aja ite mycket att göra något åt. Det blir en kort uppdatering av dagen bara!


Gick upp i morse och gjorde i ordning barnen. Sen var det dags för städning som verkligen behövdes! Passade på att plocka bort alla tomtar och annat pynt också. Men ljusstakar och stjärnonr får vara kvar ett tag till eftersom det e lite mysigt i mörkret!


Tuva hade beställt korv och strips idag så det blev det! Efter maten åkte jag och min mamma ner till affären och det var inget vidare att försöka skrapa rutor idag det satt som berg! Men men efter mycket slit fick vi bort det och vi kunde ge oss iväg.


När vi kom hem fick Tuva hoppa i badet. Det blev ingen lång stund idag för hon ville upp. Filippa har varit på myshumör idag. Hon är en väldigt mysig flicka! Hon tyckte nog att hon var duktig idag då hon alldeles själv tog av sig haklappen som man trär över huvudet. Tycker det går alldeles för fort. Jag hänger inte med själv i svängarna. Än så länge ligger hon någolunda still hon flyttar sig väl någon meter då och då men snart  kan man väl hitta henne vart som helst hehe. Dags att sätta upp barngrinden så hon inte kommer in på Tuvas rum och stoppar småsaker i munnen!


Nu är det sängen som gäller. Godnatt alla! Kram

Ovido - Quiz & Flashcards