Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Therese - 18 januari 2010 19:42

Usch säger jag bara nu är magen igång o jävlas igen. SUCK. Började i lördags men fattade inte att det var det som var på g. Mens värken dolde symptomen på magen vilket gjorde att jag tog medicinen för magen alldeles för sent så nu har jag haft så ont och mått illa i två dagar. Först nu börjar jag könna mig lite som människa igen. Blir helt förstörd när detta sätter igång och helt orkeslös. Igår pillade jag i mig lite kokt potatis och knäcke och i dag kokt potatis och kokt kött. Ingen höjdare men det funkade och känns ok i magen men inte mer. Hoppas det är över till i morgon iaf! Tur jag har min underbara sambo som tar hand om mig, barnen och hemmet när jag blir såhär.


Aja i lördags hade vi en heldag med A och M. Det tyckte Tuva var jätteskoj men som sagt jag mådde inte så bra så när vi väl kom hem så blev det soffan. Tidigt i säng blev det med.


Hoppas som sagt att morgondagen blir bättre då Tuva ska till dagis och vi ev ska ner o dricka kaffe hos farbror Björn. Eller ja Rikard och barnen kan ju åka dit oavsett men får se om jag orkar med det.


Idag vaknade jag av att en liten Tuva kom in och väckte mig. Jag tyckte hon luktade konstigt och upptäckte snart att det var nagellack. Hon hade målat naglarna själv vilket resulterade i nagellack på händer, armar, ben, fötter ja till och med i håret. Det blev en tur till affären det för att köpa nagelackremover. Sen fick hon bada i olja samt att jag smörjde in henne för att huden inte skulle torka ut. Jag visste inte hur jag skulle göra men ansåg att det knappast var bra att ha det kvar heller. Även mattan är förstörd. men men så kan det gå. Dags att sätta lås på alla skåp igen om hon ska börja med sina hyss. Hon hade en period för ett tag sen då hon hällde ut en halv flaska schampoo under köksbordet. Kankse skulle ställa in babyvakten till henne istället så man hör när don går upp och gör hyss???


Aja bus är ungen full av =). Lik sin mamma från när hon var liten kanske??!! =)


Nu ska jag göra iordning Filippa som e trött och grinig! =) Ha en bra kväll alla! Kram

Ovido - Quiz & Flashcards