Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Therese - 26 januari 2010 19:59

Idag vaknade jag först efter nio. Visserligen var jag uppe vid 8 o ringde dagis och sa att Tuva blev hemma idag. Hon är snorig och jag tyckte det var bäst om hon är hemma och kryar på sig. Hon har hostat en del under dagen också.


Vi var dock tvugna att åka in till stan och handla mat. Vi åkte först förbi vid sjukhuset och fick se lilla Spencer med betoning på lilla hehe. Vi fick titta på honom genom fönstret då Zandra visade upp sin yngsta son. Han var så fin men som sagt en liten plutt hehe. Jag lämnade Maxi cosin till Zandra och sen åkte vi  och åt på Mc Donalds på Erikslund och sen vidare till Maxi för att handla mat. Givetvis hade jag glömt listan så det blev en del saker som glömdes bort. Dock inget akut för tillfället. Tuva fick köpa sig en leksak som vi lovat. Tur det var rea på nästan allt. Vi kom billigt undan. Rikard köpte Arn filmerna för 29 kronor också ett riktigt fynd. Men så får det vara just nu. Förhoppningsvis blit det bättre snart!


När vi kom hem fick vi besök av A och M. Jag färgade håret på A medan barnen lekte! Trevligt med lite besök. Nu sover Filippa och det e dags fär Tuva med att krypa ner! =) Sen ska jag inte göra mycket mer idag. Har fått så ont i min rygg igen. Samma ställe som när Tuva var liten. Jag tror jag bär mina barn fel eller nått hehe.


Igår var jag riktigt duktig och sökte jobb. Skulle verkligen behöva ett nu! Men men det e bara att vänta och hoppas. Nu vet jag iaf vad jag ska göra i höst! =) Känns skönt! Hoppas bara att det blir som jag vill så inget skit kommer ivägen. Skulle iof inte bli förvånad då. Livet känns ganska tungt bra ofta men då är det bra att ha Barnen och Rikard, släkten och vännerna! =) Tack för att ni finns!


I morgon ska jag och Tuva ha mysdag. Hon ska få bestämma maten och så har jag lovat att vi ska titta på film i mammas säng. Har även inhandlat glass som jag lovade henne. Hon ville ha "äggar" som hon säger, jag glömde köpa det så jag får åka ner till affären och köpa hennes maränger haha.


Usch vad jag fryser. Det e riktigt kallt här! Nu ska jag ge min äldsta lite hostmedicin så hon kan sova lite sen. Ha en bra kväll! Det ska jag med tända ljus och Paradise sen =) Ha det fint Kram

Ovido - Quiz & Flashcards