Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Therese - 16 januari 2010 11:09

Nej har varit mycket nu i några dagar. Tuva var på dagis i onsdags och då mådde jag inget vidare så det blev en lugn förmiddag! Jag gick och hämtade tuva på dagis och vi var ute en stund och lekte i snöhögen med M och M. Sen när de gick in så gick Tuva och jag och åkte pulka en stund. Efter det åkte vi ner till Björn och pojkarna och jag passade barnen medan Björn och Rikard åkte iväg till ramnäs en snabbis samt fixade mat! När vi kom hem på kvällen var det direkt i säng för Tuva och även Filippa somnade snart!


I torsdags åkte vi efter att ha lämnat Tuva på dagis till Fagersta. Rikard skulle på möte på arbetsförmedlingen. Filippa och jag gick omkring på coop och handlade lite mat till henne det går åt mycket nu när hon äter en hel burk! När vi kom hem ringde A och sa att parylite grejerna hade kommit så nät jag hämtade Tuva på dagis gick vi dit. Barnen lekte en stund  och sen gick vi ut ett tag och lekte i snön och sen tillbaka till A och M. När vi kom hem gjorde vi middag som bestod av fiskpinnar och potatis. Sen var det dags att göra iordning barnen för natten och natta dem.


I går Städade  jag lite på förmiddagen och A och M kom upp och lekte en stund. A tog med Tuva ut en stund och jag fortsatte att städa. Jag gick ut och hämtade Tuva när A skulle iväg. Vi drack lite kaffe och Filippa tog sig en tupplur. När Filippa vaknade åkte vi hem till farmor och lasse ett tag. Hem sen igen och gjorde mat.


Nu lär jag sluta skriva för jag har en hysterisk unge på golvet och en hysterisk Tuva som har suttit med sin frukost i 1½ timma nu och hon ska äta upp om vi ska gå ut och leka! Men men ha det fint alla! Kramen 

Ovido - Quiz & Flashcards