Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

måndag!

Av Therese - 11 januari 2010 19:47

Idag vaknade Tuva vid halv nio men Filippa hon har blivit en sjusovare så hon vaknade först halv tio. Vi åt frukost och sen började Rikard och jag flytta runt på madrasserna i sängen och rengjorde där! Måste boka tvättstugan så jag kan tvätta överdraget till bäddmadrassen!


Vid 12.30 var vi tvugna att göra oss iordning för vi skulle till BVC med Filippa. Hon växer bra. Nu väger hon 7785g och är 68 lång. Visserligen hade vikten planat ut lite men hon hade inte växt så mycket på längden heller så vikten stämmer överens med längden! Sen fick hon två sprutor också och det var väl inte så kul men det gick bra ändå! Läkaren kom och tittade på henne och allt såg bra ut =)


Efter besöket på BVC åkte vi hem en stund till Lass ei Gammelby och där var även farbror Björn. Vi drack lite kaffe och pratade lite. Vi bestämde med Björn att vi skulle komma ner en sväng i morgon. Skönt att det går så bra med Spencer, han verkar utvecklas snabbt den lille krabaten! =)


Vi åkte hem och åt lite pizza och fortsatte lite med sovrummet så nu är det nästan klart! Städningen får vi fortsätta med i morgon igen. Då hoppar jag nog igång med köket. Måste skura rent i ugnen efter all julmat hehe. Får  väl se hur lång tid allt tar.


Det är operation storstädning på gång i vårt hem! Vill ha det rent och fint annars kan jag inte slappna av. Tycker det är jobbigt att vara så men men. Nu krävs det nog dammsugning varje dag då lilla fröken hittar de minsta partiklarna och stoppar i munnen hehe. Tuva stoppade nästan aldrig något i munnen men jag har en känsla av att vi fått en liten busunge denna gång. Går inte ha något framme för då är hon snart där. Ska leta fram alla kontaktskydd och sånt med innan hon upptäcker uttagen. O så ska vi sätta upp en barngrind in till hall nr 2 så Tuva inte bär ut en massa småsaker ut till vardagsrummet som Filippa kan stoppa i munnen.


Nu ligger båda barnen och Filippa sover och Tuva sover förhoppningsvis snart. I morgon börjar ju dagis för henne och hon har verkligen sett fram emot det. Ska bli kul för henne att komma tillbaka efter julledigheten.


Nu ska jag invänta ett tv-program genom att försöka spöa min karl i Madagaskar kart. Haha tror ju inte jag lyckas men skam den som ger sig! Ha en bra kväll! kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 januari 2012 18:48

Nytt år nya möjligheter. Jag hoppas att detta år blir bättre än det förra!   Mamma var här några dagar runt jul. Hon kom på torsdagen den 22 och vi firade jul tillsammans. På juldagen åkte vi för att möta Jasons pappa i riddarhyttan och vad hände...

Av Therese - 20 december 2011 09:19

Igår saknade jag barnen ngot fruktansvärt då de haade sovit hos  Zandra och björn och fick vara där medan jag var på min första Introdag. Tusen Tack snälla ni/du! Åkte dit och fikade lite när jag kom hem och hämtade mina tjejer.   Nu har jag och ...

Av Therese - 18 december 2011 11:20

Ja nu e det slut efter 1½år i en underbar klass. Vi hade avslutning i fredags med lärarna. Sen på kvällen hade vi fest hemma hos Lena och Pratana lagade Thaimat som var sååååå god! Vi åkte hem vid halv ett men det tog sin lilla tid att komma hem då v...

Av Therese - 9 december 2011 21:42

  Hanna, Tuva och Filippas snögubbe!     Tuva hjälper lilasyster   Tuva åker men det var bra svårt i den våta snön   Vi har haft en riktigt mysig dag som började med att båda barnen och jag låg i sängen och tittade på barnprogram i...

Av Therese - 8 december 2011 17:22


 Det var väldans lång tid sen jag skrev något senast men har inte direkt haft varken tid eller energi till att skriva. Dagarna har gått ut på att gå i skolan och barnen och läxor och allt annat man gör varje dag hehe.   Nu är det bara 8 dagar kva...

Ovido - Quiz & Flashcards