Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

DAGIS till Tuvas förtjusning!

Av Therese - 12 januari 2010 19:54

Idag började Tuva dagis efter julledigheten och hon var jätteglad! Hon ville leka med sin Kärlek hehe. Jag gick upp vid halv åtta och gjorde i ordning tvättmedel och gick ner i tvättstugan och tvättade bäddmadrassen och överkastet så nu hänger det på tork! Sen gick jag upp och väckte en mycket trött Tuva, men så kan det bli när hon vägrar att sova, Det är så jobbigt att sova mamma säger hon! =)


Jag gjorde i ordning henne och vi gick till dagis. Där träffade jag på en mamma och vi stod och pratade en stund. Det gjorde också att jag fick sällskap på hemvägen av Annorna hehe. Jag gick och hämtade tvätten i tvättstugan innan jag gick upp.


Väl hemma igen satte jag igång med att skura ugnen, Torka skåpsluckor, damma allt som skulles samt byta gardiner och ta bort ljusstakarna. Nu är det bara resten kvar. Tar lite i taget så man hinner med att vara mamma också hehe. Imorgon fortsätter jag med storstädningen.


När vi hämtat Tuva på dagis åkte vi ner till Farbror Björn och pojkarna. Tuva och Trawiz lekte och hade kul. Vi blev kvar ända till sex. Då var Tuva något trött. Lyckades få henne att vara uppe till sju sen ville hon lägga sig i sängen så jag tror att hon sover för hon har inte kommit ut något iaf! Filippa har somnat på vardagsrumsmattan hehe. Hon ska ha en flaska till innan det e dags att lägga henne så det får bli en liten stund hon får sova! =)


Får se om jag ska gå upp till Anna en stund nu. Vet inte riktigt än då jag inte fått tag på henne. Måste vara hemma till tio iaf! =) Ha en bra kväll! Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 januari 2012 18:48

Nytt år nya möjligheter. Jag hoppas att detta år blir bättre än det förra!   Mamma var här några dagar runt jul. Hon kom på torsdagen den 22 och vi firade jul tillsammans. På juldagen åkte vi för att möta Jasons pappa i riddarhyttan och vad hände...

Av Therese - 20 december 2011 09:19

Igår saknade jag barnen ngot fruktansvärt då de haade sovit hos  Zandra och björn och fick vara där medan jag var på min första Introdag. Tusen Tack snälla ni/du! Åkte dit och fikade lite när jag kom hem och hämtade mina tjejer.   Nu har jag och ...

Av Therese - 18 december 2011 11:20

Ja nu e det slut efter 1½år i en underbar klass. Vi hade avslutning i fredags med lärarna. Sen på kvällen hade vi fest hemma hos Lena och Pratana lagade Thaimat som var sååååå god! Vi åkte hem vid halv ett men det tog sin lilla tid att komma hem då v...

Av Therese - 9 december 2011 21:42

  Hanna, Tuva och Filippas snögubbe!     Tuva hjälper lilasyster   Tuva åker men det var bra svårt i den våta snön   Vi har haft en riktigt mysig dag som började med att båda barnen och jag låg i sängen och tittade på barnprogram i...

Av Therese - 8 december 2011 17:22


 Det var väldans lång tid sen jag skrev något senast men har inte direkt haft varken tid eller energi till att skriva. Dagarna har gått ut på att gå i skolan och barnen och läxor och allt annat man gör varje dag hehe.   Nu är det bara 8 dagar kva...

Ovido - Quiz & Flashcards