Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Hej och hå vad det är svårt med rubriker!

Av Therese - 20 januari 2010 19:06

Gårdagen bestod av att gå upp med liten Tuva som skulle till dagis. Övrig familj passade på att ta det lugnt medan hon var borta. Jag sov en stund på soffan. Inte för att det var meningen jag skulle ju kolla på film men så går det ibland. Jag hoppade in i duschen och sen hämtade vi Tuva och åkte ner till farbror Björn. Vi åt lite korv med bröd som vi tog med. Måste äta väldigt regelbundet nu annars är det kört med magen igen.


Vi sa att vi inte skulle vara borta så länge men det blev visst så iaf. Vi var hemma en stund efter sju. Men men så kan det vara när man har trevligt. Tuva åt en yoghurt och sen gick hon o la sig. Jag tittade på paradise hotel sen gick även jag o la mig.


Idag gick vi upp tidigt och gjorde iordning hela familjen. Tuva lämnade vi på dagis och vi andra åkte ner till Björn för att passa Trawiz en stund medans han åkte med Quentin till BVC i Sura för 1-års kontroll eller vad det var haha.


När han kom tillbaka åt vi vuxna frukost och barnen åt frukost för andra gången hehe. Filippa har ätit sisådär men vi misstänker starkt att det är tandsingar på g nu.


Vi åkte hem från Björn när det var dags att hämta Tuva och de var vid pulkabacken vid skolan idag och åkte pulka. Tuva berättade att hon tyckte det var jättekul att åka. Hon hade hunnit varit ute en stund idag också till skillnad från många andra dagar där hon blir sur när jag hämtar henne då hon nyss kommit ut för att leka men men så kan det vara!


Vi åkte hem för att stopa nått i magen och sen gick Tuva och jag ner för att klippa henne hos Nina. Tack så mycket till mormor britt-marie som betalar för det. Hon blev fin min lilla sessa. O hon fick glitter och tre stycken hjärtan i håret så nu är hon lagom mallig!


Nej nu ska jag göra en flaska till Filippa och sen blir det nybakt sockerkaka! =) Kram på er. Sätt gärna ett tassavtryck i gästboken eller kommentera inläggen =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 januari 2012 18:48

Nytt år nya möjligheter. Jag hoppas att detta år blir bättre än det förra!   Mamma var här några dagar runt jul. Hon kom på torsdagen den 22 och vi firade jul tillsammans. På juldagen åkte vi för att möta Jasons pappa i riddarhyttan och vad hände...

Av Therese - 20 december 2011 09:19

Igår saknade jag barnen ngot fruktansvärt då de haade sovit hos  Zandra och björn och fick vara där medan jag var på min första Introdag. Tusen Tack snälla ni/du! Åkte dit och fikade lite när jag kom hem och hämtade mina tjejer.   Nu har jag och ...

Av Therese - 18 december 2011 11:20

Ja nu e det slut efter 1½år i en underbar klass. Vi hade avslutning i fredags med lärarna. Sen på kvällen hade vi fest hemma hos Lena och Pratana lagade Thaimat som var sååååå god! Vi åkte hem vid halv ett men det tog sin lilla tid att komma hem då v...

Av Therese - 9 december 2011 21:42

  Hanna, Tuva och Filippas snögubbe!     Tuva hjälper lilasyster   Tuva åker men det var bra svårt i den våta snön   Vi har haft en riktigt mysig dag som började med att båda barnen och jag låg i sängen och tittade på barnprogram i...

Av Therese - 8 december 2011 17:22


 Det var väldans lång tid sen jag skrev något senast men har inte direkt haft varken tid eller energi till att skriva. Dagarna har gått ut på att gå i skolan och barnen och läxor och allt annat man gör varje dag hehe.   Nu är det bara 8 dagar kva...

Ovido - Quiz & Flashcards