Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Ledsen, nedstämt oh allmänt förvirrad!

Av Therese - 29 januari 2010 21:09

Jag vet inte alls vad det är med mig just nu men känns inte som om det finns någon glädje kvar inom mig. Jag vet inte alls vad det är frågan om. Jag e trött, nedstämd och mitt tålamod har nog rymt eller nått. Det kanske är så att verkligheten ibland hinner ifatt mig lite för fort! Man försöker hålla upp en mask och försöka ta sig genom dagen men det blir bara svårare och svårare. Har hänt mycket under åren nu och en del av det har jag lagt på min hylla för "saker att bearbeta senare". Kanske är det sånt som ibland hinner ifatt mig.


Något som jag verkligen inte har bearbetat är sorgen efter vår älskade Bengt. Han togs ifrån oss allt för tidigt och varför? Det är den största frågan vad var det egentligen som hände!? Min mor och även jag har lidit över detta men jag måste hålla skenet uppe. Men han finns i mina tankar nästan varje dag. När barnen gör något så tänker jag att det fick han aldrig se. Filippa fick han aldrig se och hon kommer aldrig få uppleva vår tokfarbror =) Tuva var så liten så minnet bleknar mer och mer men jag försöker verkligen få henne att komma ihåg honom. Vid Filippas dop saknades någon, känndes inte alls bra.


Allt känns verkligen meningslöst just nu och jag längtar tills man får känna glädje igen. Visst känner jag glädje när det gäller barnen men det känns inte alls som det brukar. Jag får inget gjort mer än det jag MÅSTE, knappt det. Som sagt jag hoppas verkligen att detta vänder snart. Det är INTE kul att behöva kämpa för ALLT JÄMT!


Finns också vissa som jag e så fruktansvärt besvikna på men vad kan jag göra!? Det är väl bara gilla läget och inse att man inte är mer värd. Jag ska sluta ställa upp när folk behöver mig för man får fan inget tillbaka när det är omvända roller. Man får inget för det iaf! Det är faktiskt så att även jag kan behöva någon att prata med när jag mår dåligt men som sagt det får jag sällan!


Känns som om jag är påväg att gå under. Men men en vacker dag får nog jag också vara helt lycklig! Bara allt kan ordna upp sig!


Aja nog om det, skönt bara att skriva av sig lite! Idag har jag varit med min äldsta dotter och min svärmor på Ikea. Där inhandlade jag backar och lådor till Tuvas rum så vi kunde få någon ordning där inne! Tack Barbro för sällskapet! När jag kom hem gjorde jag köttfärs och potatisgratäng. Nu på kvällen har vi haft Fredagsmys framför Let´s dance! Nu är det snart Natti natti för i morgon är det kalas för Rikards lillebror som fyller 18 =)

Ha det fint! Kram

 
 
Nettan

Nettan

29 januari 2010 21:56

Men gumman...Även fast jag bor tio mil ifrån dig så hoppas jag att du vet att jag finns... Ett telefonsamtal bort så jag kan ju inte direkt hålla om dig, men på något vis kan jag ändå hjälpa dig att försöka finna inre frid...

älskar dig för den underbara vän du faktiskt är

massa kramar

http://nightmaresofyou.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 januari 2012 18:48

Nytt år nya möjligheter. Jag hoppas att detta år blir bättre än det förra!   Mamma var här några dagar runt jul. Hon kom på torsdagen den 22 och vi firade jul tillsammans. På juldagen åkte vi för att möta Jasons pappa i riddarhyttan och vad hände...

Av Therese - 20 december 2011 09:19

Igår saknade jag barnen ngot fruktansvärt då de haade sovit hos  Zandra och björn och fick vara där medan jag var på min första Introdag. Tusen Tack snälla ni/du! Åkte dit och fikade lite när jag kom hem och hämtade mina tjejer.   Nu har jag och ...

Av Therese - 18 december 2011 11:20

Ja nu e det slut efter 1½år i en underbar klass. Vi hade avslutning i fredags med lärarna. Sen på kvällen hade vi fest hemma hos Lena och Pratana lagade Thaimat som var sååååå god! Vi åkte hem vid halv ett men det tog sin lilla tid att komma hem då v...

Av Therese - 9 december 2011 21:42

  Hanna, Tuva och Filippas snögubbe!     Tuva hjälper lilasyster   Tuva åker men det var bra svårt i den våta snön   Vi har haft en riktigt mysig dag som började med att båda barnen och jag låg i sängen och tittade på barnprogram i...

Av Therese - 8 december 2011 17:22


 Det var väldans lång tid sen jag skrev något senast men har inte direkt haft varken tid eller energi till att skriva. Dagarna har gått ut på att gå i skolan och barnen och läxor och allt annat man gör varje dag hehe.   Nu är det bara 8 dagar kva...

Ovido - Quiz & Flashcards